Amazon Club Online:ディレクターズ・ナイト — タン・フクエン・ナイトAmazon Club Online: Director’s Night — Tang Fu Kuen Night
タン・フクエン, モー・サット, 丸岡ひろみTang Fu Kuen, Moe Satt, Hiromi Maruoka
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オンライン配信Accessible online 2.8 Mon 21:40 (TPAMディレクターご挨拶) (Greeting from TPAM Director) / 22:00 - 00:30 オンライン配信Accessible online 2.8 Mon 21:40 (TPAMディレクターご挨拶) (Greeting from TPAM Director) / 22:00 - 00:30
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TPAM参加者に愛され、本音の議論と多くの出会いを生んだ伝説のレイトナイト・ミーティング・ポイント「Amazon Club」をオンラインで再現(実店舗は惜しくも昨年12月に閉店し、現在「アマゾンクラブ移転プロジェクト」が進行中)。TPAMディレクションの海外拠点ゲストディレクターをMCに招いて「ディレクターズ・ナイト」を開催します。ドリンク片手に、昼間の地域の方は仕事の合間に、ぜひご参加ください。
初日の2月8日(月)は、開店20分前の21:40に、TPAMディレクターの丸岡ひろみが皆様にご挨拶させていただきます。
タン・フクエン・ナイト
陽気な音楽つきのオンライン酒盛りの代わりに、画面に並ぶ私たちの顔を、再びクーデターが起こり束の間の民主主義が終わったミャンマーに向けてみたいと思います。この平手打ちによって目を覚まされ、私たちは、実はこの地域を掌握し続けていた軍の権威主義の臭気に向かい合わざるを得ません。この政治的占拠への応答として、私としては、ヤンゴンを拠点とし、自身の肉体をアイデンティティ、身体的具象化、抵抗を表現する意味領域として用いるヴィジュアル/パフォーマンス・アーティストのモー・サットを招き、彼の代表作『F n’ F (Face and Fingers)』を実演してもらおうと思います。この振付は108の身振りのカノンによって構成され、そのうち36は過去、36は現在、36は未来に関わっています。
TPAM participants’ hidden gem at night, “Amazon Club” in Yokohama is happening beyond borders (the real Amazon Club was closed in December 2020, but “Amazon Club Relocation Project” has been going on). Inviting the international guest directors of TPAM Direction as hosts, we’ll present “Directors’ Nights.” Grab your favorite drinks and join us to boost yourself in your time zone.
At the first night of Amazon Club Online on February 8, TPAM Director Hiromi Maruoka will deliver a welcome message at 21:40, 20 minutes before the club opens.
Tang Fu Kuen Night
Instead of an online booze fest with merry music, I direct our collective face towards Myanmar struck again by coup d’etat, ending its short-lived democracy. A slap that awakes us to the stench of military authoritarianism whose clench has never left the region. In response to this political seizure, I invite Moe Satt — a Yangon-based visual and performance artist using his own corporeality as a semiotic field expressing identity, embodiment and resistance — to enact his signature choreographic work F n’ F (Face and Fingers) which comprises a canon of 108 gestures: 36 related to the past, 36 related to the present and 36 related to the future.
タン・フクエンTang Fu Kuen
台北芸術祭芸術監督。就任以前にはインディペンデントのドラマトゥルク、キュレーター、プロデューサーとして、アジアとヨーロッパでコンテンポラリー・パフォーマンスおよび美術の分野で活動し、第53回ヴェネツィア・ビエンナーレのシンガポール館でミン・ウォンの個展をキュレーションし審査員特別賞を受賞。また、シンガポール・アーツ・フェスティバル、インドネシア・ダンス・フェスティバル、イン・トランジット・フェスティバル(ベルリン)、エクソダス・フェスティバル(リュブリャナ)、ディセンバー・ダンス(ブルッヘ)、コロンボ・ダンス・プラットホーム(スリランカ)、バンコク・フリンジ・フェスティバルなどのプラットフォームでも仕事をしている。それ以前にはパリのユネスコ(無形文化遺産)、バンコクのSEAMEO-SPAFA(地域考古学・芸術センター)の仕事に関わっている。
Tang Fu Kuen is the current Artistic Director of Taipei Arts Festival. He was an independent dramaturg, curator and producer active in contemporary performance and visual fields in Europe and Asia. He curated Ming Wong’s solo exhibition for the Singapore Pavilion at the 53rd Venice Biennale which was awarded Special Jury Mention. The platforms he has worked for include: Singapore Arts Festival, Indonesian Dance Festival, In-Transit Festival (Berlin), Exodos Festival (Ljubljana), December Dance (Brugge), Colombo Dance Platform (Sri Lanka), and Bangkok Fringe Festival. He has previously worked in immaterial conservation in UNESCO in Paris and SEAMEO-SPAFA in Bangkok.
モー・サットMoe Satt
1983年生まれ。ミャンマーのヤンゴンを拠点とし、アーティストおよびキュレーターとして活動。2008年にミャンマーの国際パフォーマンス・フェスティバル「Beyond Pressure」を立ち上げ、開催。アジアおよび欧州各国のライブアートのフェスティバルに参加。作品では写真、彫刻、映像とサウンドのインスタレーションといった様々なメディアを用いて、ミャンマー軍政下の宗教の役割や社会の中の個人について等の挑発的な社会的、政治的問題を取り扱う。Delfina Foundation(ロンドン/2020年)、アジアン・カルチュラル・カウンシル(ニューヨーク/2017年)、IASPIS(スウェーデン ウメオ市/2016年)、レコレ国際センター(パリ/2015年)のアーティスト・イン・レジデンス。国立21世紀美術館の「The Street: Where the world is made」(ローマ/2018年)、「Political Acts: Pioneers of performance art in Southeast Asia」(メルボルン/2017年)、「CAFAMビエンナーレ」(北京/2013)および「釜山ビエンナーレ」(2012年)のグループ展に出展。ヒューゴ・ボス・アジア・アート賞2015のファイナリスト。
Moe Satt (b. 1983), lives and works as an artist and curator in Yangon, Myanmar. In 2008, he founded and organized Beyond Pressure, an international festival of performance art in Myanmar. He has participated in live arts festivals throughout Asia and Europe. In his works, which span various mediums from photography, sculpture to video and sound installations, Moe Satt addresses provocative social and political issues in military-ruled Myanmar, such as the role of religion and that of the individual in society. He has been invited to several artist-in-residence programs, among others, Delfina in London (2020), ACC in New York (2017); IASPIS in Umeå, Sweden (2016); and International Residence at Recollets, Paris (2015). His work has been featured in several group exhibitions, including The Street: Where the world is made, MAXXI Museum, Rome (2018), Political Acts: Pioneers of performance art in Southeast Asia in Melbourne (2017); CAFAM Biennale, Beijing (2013); and Busan Biennale (2012). He was a finalist for the Hugo Boss Asia Art Award 2015.
丸岡ひろみHiromi Maruoka
PARC – 国際舞台芸術交流センター 理事長、TPAM – 国際舞台芸術ミーティング in 横浜 ディレクター、舞台芸術制作者オープンネットワーク(ON-PAM) 副理事長。2003年、ポストメインストリーム・パフォーミング・アーツ・フェスティバル(PPAF)を創設、PME-ART、フォースド・エンタテインメント、メゾンダールボネマ、ホテル・モダンなどを日本に紹介する。TPAMと併設してIETMアジア・サテライト・ミーティング(2008、2011年)、アジアの制作者を集めた「舞台芸術制作者ネットワーク会議」(2009年)を開催。2012年にはフェスティバル「サウンド・ライブ・トーキョー」を創設。
President of PARC – Japan Center, Pacific Basin Arts Communication, Director of TPAM – Performing Arts Meeting in Yokohama and Vice President of ON-PAM – Open Network for Performing Arts Management. Established the Post Mainstream Performing Arts Festival (PPAF) in 2003 and introduced such groups as PME-ART, Forced Entertainment, MaisonDahlBonnema and Hotel Modern to Japanese audience. In conjunction with TPAM, she held two IETM Asia Satellite Meetings (2008 and 2011) and Performing Arts Presenters’ Network Conference (2009) gathering Asian presenters. In 2012, she established a festival Sound Live Tokyo.