[クローズド・ミーティング]横浜-スコットランド文化交流プログラム2020 “Yokohama-Scotland Creative Dialog” vol.2 “フェスティバルシティ”エジンバラとの意見交換会:Festivals Edinburghの事例より[Closed Meeting] Yokohama-Scotland Cultural Exchange Programme 2020 “Yokohama–Scotland Creative Dialogue” Vol. 2 Exchange Meeting with the “Festival City” Edinburgh: Case Studies on Festivals Edinburgh

ジェームズ・マクヴェイ(マーケティング・イノベーション部長 / フェスティバルズ・エジンバラ)、リンゼー・ジャクソン(副最高経営責任者 / エジンバラ・フェスティバル・フリンジ・ソサエティ)James McVeigh (Head of Marketing and Innovation / Festivals Edinburgh), Lyndsey Jackson (Deputy Chief Executive / Edinburgh Festival Fringe Society)

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1.28 Thu 18:00
1.29 Fri 18:00
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英語・日本語English, Japanese
オーディエンス

非公開ミーティング(招待制)

プロフェッショナル

非公開ミーティング(招待制)

Audience

Closed meeting with no public admission (invitees only)

Closed meeting with no public admission (invitees only)

 

主催:公益財団法人横浜市芸術文化振興財団、ブリティッシュ・カウンシル、国際舞台芸術ミーティング in 横浜 2021実行委員会

Organized by Yokohama Arts Foundation, British Council and Performing Arts Meeting in Yokohama 2021 Executive Committee

アーツコミッション・ヨコハマとブリティッシュ・カウンシルは、英国との文化交流プログラムを2018年度から実施しています。スコットランド自治政府と横浜市は2019年に交流協力共同声明を行っています。

この度、2020年度の交流として“Yokohama-Scotland Creative Dialog”を実施し、文化芸術施策の重要性を再確認し、アフターコロナの世界において文化産業を持続させるための今後の可能性を模索します。本プログラムでは、日英両国の活動を通じて学びを深め、国際的な連携を強化することを目的に、「文化芸術支援」「フェスティバル」「平等性、多様性、包摂性」「文化産業振興」などをテーマに議論していきます。

第2回のテーマは「フェスティバル」です。多数の芸術祭が開催、世界有数のフェスティバルシティとして世界を牽引するスコットランドの首都エジンバラを拠点とするFestivals EdinburghとEdinburgh Festival Fringeからゲストを招き、フェスティバル都市・横浜として発展を起こす嚆矢となるべく開催する意見交換会です。

 

第1日:「Festivals Edinburghから学び、実践する芸術祭の戦略」

ゲストスピーカー:ジェームズ・マクヴェイ(マーケティング・イノベーション部長 / フェスティバルズ・エジンバラ)

 

第2日:「Edinburgh Festival Fringeはどのように運営されているのか」

ゲスト:リンゼー・ジャクソン(副最高経営責任者 / エジンバラ・フェスティバル・フリンジ・ソサエティ)

 

※関係者のみの非公開ミーティングとなります。

Arts Commission Yokohama and British Council have held cultural exchange programmes with the UK since 2018 as a token of the Joint Declaration on Collaboration between the Scottish Government and the city of Yokohama.

As the exchange programme in the fiscal year of 2020, Arts Commission Yokohama holds “Yokohama–Scotland Creative Dialogue” to reaffirm the importance of the policy on the arts and culture and to explore how to ensure the sustainability of the cultural industry in the world after COVID-19. The programme opens up discussion on such themes as “support for the arts and culture,” “festivals,” “equality, diversity and inclusion” and “encouragement of cultural industry” taking examples from activities in the two countries in order to promote mutual learning and strengthen international cooperation.

The theme of the second volume of the programme is “festival.” Welcoming guest speakers from Festivals Edinburgh and Edinburgh Festival Fringe based in the capital city of Scotland, one of the world’s leading festival cities where a number of art festivals are held, we expect these exchange meetings to be a trigger for the development and growth of the city of Yokohama as a festival city.

 

DAY 1: “Strategy of Arts Festivals: Learning from Festivals Edinburgh”

Guest speaker: James McVeigh (Head of Marketing & Innovation, Festivals Edinburgh)

 

DAY 2: “How has Edinburgh Festival Fringe been operated?”

Guest speaker: Lyndsey Jackson (Deputy Chief Executive, Edinburgh Festival Fringe Society)

 

*These meetings are not open to the public.

ジェームズ・マクヴェイ(マーケティング・イノベーション部長 / フェスティバルズ・エジンバラ)、リンゼー・ジャクソン(副最高経営責任者 / エジンバラ・フェスティバル・フリンジ・ソサエティ)James McVeigh (Head of Marketing and Innovation / Festivals Edinburgh), Lyndsey Jackson (Deputy Chief Executive / Edinburgh Festival Fringe Society)

ジェームズ・マクヴェイ
マーケティング・イノベーション部長 / フェスティバルズ・エジンバラ

 

アイルランドに生まれ育ち、4歳のとき、9人の家族と古いモーリス・マイナーに乗ってフェスティバルに初めて参加。その結果、フェスティバルが大好きに、車での旅行が大嫌いになる。ソールズベリー国際芸術祭、ロイヤル・リヴァプール・フィルハーモニー管弦楽団などでシニアマネージメントを経験し、アーツ・カウンシル・イングランドでは2,500万ポンドの地域支援の責任者を務めた後、Festivals Edinburgh初のマーケティング・開発部長に就任。文化的インフラのキー要素としてのフェスティバルに関心から、フェスティバルをめぐる政策の文脈開発やフェスティバル間の国際的パートナーシップ構築に取り組み、「ヨーロピアン・フェスティバル・リサーチ・プログラム」などを展開している。ユニークなコラボレーションによって組織されているFestivals Edinburgh — 現在25,000組を超える国際水準のアーティスト、1,000以上の公式メディア、4,500万人の観客、スコットランド経済への3億3,800万ポンド以上の貢献を誇る — の現場では、世界を主導するフェスティバル・シティとしてのエディンバラの位置づけを保ちかつ成長させる役割を担っている。また、ユネスコ文学都市トラスト評議員、ニュー・メディア・スコットランド理事を務める。

リンゼー・ジャクソン
副最高経営責任者 / エジンバラ・フェスティバル・フリンジ・ソサエティ

リンゼー・ジャクソンは、シニア・アートアドミニストレーターやライブイベントプロデューサーとして活動する傍ら、現在エジンバラ・フェスティバル・フリンジ・ソサエティの副最高経営責任者を務める。エジンバラ・フェスティバル・フリンジは、世界最大のアートフェスティバルで、アーティストや制作者が国際的なステージで自身の才能を発展させ、発表する最高のプラットフォームである。リンゼーは、最高経営責任者、理事会、幹部役員陣そしてフリンジ・ソサエティのスタッフを、モチベーションを与えるリーダーシップと明確な戦略的指揮を通して支え、ソサエティのビジョン・目的・目標を実践し、事業継続、ガバナンスと戦略立案、デジタル革新と商用化、そしてホストシティにおいてフェスティバルの場を支える教育支援プログラムの発展を牽引する。

James McVeigh
Head of Marketing and Innovation / Festivals Edinburgh

Born and raised in Ireland, James travelled to his first festival at the age of four with his family of nine in an old Morris Minor, leaving him with a love of festivals and a dislike of car travel. He joined Festivals Edinburgh as their first Head of Innovation and Marketing following senior management roles with a number of organisations including Salisbury International Arts Festival, the Royal Liverpool Philharmonic Society and Arts Council England where he had lead responsibility for regional funding programmes of £25m. His interest in festivals as a key element of the cultural infrastructure has led him to develop various festival policy contexts and international festival partnerships including the European Festival Research Programme. In his current role with Festivals Edinburgh, a uniquely collaborative organisation, he works to sustain and develop the position of Edinburgh as the world’s leading festival city - which now sees the Festivals host each year over 25,000 world class artists, more than 1000 accredited media and audiences of 4.5m while generating £313 million for the Scottish economy. James is also a Trustee of the UNESCO City of Literature Trust and sits on the board of New Media Scotland. 

Lyndsey Jackson
Deputy Chief Executive / Edinburgh Festival Fringe Society

 

Lyndsey Jackson is a senior arts administrator and live event producer, currently the Deputy Chief Executive of the Edinburgh Festival Fringe Society. The Edinburgh Festival Fringe is the largest arts festival in the world, and the greatest platform for artists and creatives to develop and showcase their talents on an international stage.  Lyndsey supports the Chief Executive, the Board of Trustees, the senior leadership team and Fringe Society staff to deliver the Society’s vision, aims and objectives through motivational leadership and clear strategic direction, leading on business continuity, governance and strategic planning, digital innovation and commercialisation, and the development of education outreach programmes that support the place of the festival in its host city.