フリーウェイ・ダンスFreeway Dance
中間アヤカAyaka Nakama
- KAAT神奈川芸術劇場 中スタジオKAAT Kanagawa Arts Theatre, Middle Studio
- 〒231-0023 横浜市中区山下町281Map281 Yamashita-cho, Yokohama 231-0023 Map
-
2.14 Fri 17:30 2.15 Sat 11:00 / 17:30 上演時間Run Time 240分(入退場自由、開演90分後に「ごはんの時間」60分あり)240 min (re-entry unlimited, 60-min “time for food” at 90 min) 2.14 Fri 17:30 2.15 Sat 11:00 / 17:30 上演時間Run Time 240分(入退場自由、開演90分後に「ごはんの時間」60分あり)240 min (re-entry unlimited, 60-min “time for food” at 90 min)
-
Audience
Adv & Door¥3,500
Professional¥1,500
- 日本語・英語Japanese and English
ダンス:中間アヤカ
ドラマトゥルク:藤澤智徳
記憶(振付)の提供:阿児つばさ、加納千尋、中間公明、藤澤智徳、増田匡、他
セノグラフィ:阿雲モナイ、田添幹雄
フード:AM-A-LAB
舞台監督:大田和司
照明:三浦あさ子、須賀谷沙木子
音響:西川文章
ロボ製作:ファン・チョン・クォン
ドラマトゥルク補佐:藤澤太朗
ゲーム製作:深沢豊
ポスター製作:みうろ(Tetarame)
制作:NPO法人DANCE BOX(横堀ふみ、文、田中幸恵、新家綾)
スペシャルサンクス:阿部海太、中間家、肌野南海子、藤澤家、WAGOMU Climbing Gym、武井琴、豊川弘恵、犀の角、松田峰卓、他
Dance: Ayaka Nakama
Dramaturge: Tomonori Fujisawa
Contributors of the memories (choreographies): Tsubasa Ako, Chihiro Kanoh, Kimiaki Nakama, Tomonori Fujisawa, Tadasu Masuda and others
Scenography: Monai Aun, Mikio Tazoe
Food: AM-A-LAB
Stage manager: Kazushi Ohta
Lighting: Asako Miura, Sakiko Sugaya
Sound: Bunsho Nishikawa
Robot maker: Phan Trong Khuong
Assistant dramaturge: Taro Fujisawa
Game design: Yutaka Fukazawa
Poster design: Miuro
Management: DANCE BOX (Fumi Yokobori, Aya, Sachie Tanaka, Aya Shinya)
Special thanks: Kaita Abe, Nakama Family, Minako Hadano, Fujisawa Family, WAGOMU Climbing Gym, Koto Takei, Hiroe Toyokawa, SAI NO TSUNO, Minetaka Matsuda and others
中間アヤカはダンサーです。この世のありとあらゆるモノから振り付けられたいと願っています。「他者の“(初めて踊った時の)記憶”」を振付として扱い、その身体をダンスさせる時間と場所が『フリーウェイ・ダンス』です。時間は4時間(途中にごはんの時間あり)。場所は、樹々や草花が植えられ、ブランコや本棚、ガチャガチャ等が点在している庭。観客はその庭を自由に遊歩しながら(寝転んでもよし)、中間のソロダンスに出会います。彼女のダンスを契機に、新たなダンスを誘発する現象は、庭のあらゆる所に潜んでいて、観客はそれらを自ら見つけに行くのです。
今作品では、現行のプロダクション・システムがもつ権力構造を一つ一つ解くことから始めます。一見、牧歌的に。そして、ダンスと、ダンス以外の無数の事象とを結びつけながら、ダンスの輪郭を炙り出したい。それらを受けて、“これからのダンス”について考察する事が、今回のディレクションの志向です。
Ayaka Nakama is a dancer. She wants to be choreographed by everything that exists in the world. Freeway Dance is a time and place where she considers “other people’s memories (of their first dance)” as her choreography and lets her body dance. The running time is four hours including food break. The space is an indoor planted garden in which a swing, bookshelf and capsule-toy vending machine find their places. Audience can walk around the garden freely (they can also lie on the floor) to encounter Nakama’s solo dance. Phenomena that induce new dance, stimulated by her dance, lurk everywhere in the garden. Audience move spontaneously to discover them.
We start from deconstructing what constitutes the power system of the current production system, one element after another, apparently pastorally. And then we want to extract the outline of dance, connecting dance and infinite non-dance phenomena, through which this Direction aims to reflect on the “dance to come.”
中間アヤカ(神戸)Ayaka Nakama (Kobe)
1992年生まれ、ダンサー。Rambert School of Ballet and Contemporary Dance(ロンドン)を卒業後、「国内ダンス留学@神戸」1期に奨学生として参加、ダンサー奨励賞受賞。近年では黒沢美香、木村玲奈、contact Gonzo、チェルフィッチュ等の作品に出演する傍ら、自身の作品制作も行う。2018年度よりDANCE BOXアソシエイト・アーティスト。
Ayaka Nakama is a dancer based in Kobe, Japan. Born in 1992. Trained at Rambert School of Ballet and Contemporary dance (London) before continuing her studies as a scholarship student at dB Academy (Kobe). After graduating with Dancer Award, she has worked with Mika Kurosawa, Reina Kimura, Toshiki Okada (chelfitsch), contact Gonzo and many others. She also make her own work. In 2018 she became an associate artist of DANCE BOX.
横堀ふみ(DANCE BOX プログラムディレクター、神戸)Fumi Yokobori (Program Director, DANCE BOX, Kobe)
NPO法人DANCE BOXプログラム・ディレクター。神戸・新長田在住。劇場Art Theater dB神戸が活動拠点。ダンス・プログラムを中心に、ほぼ全ての作品/企画を滞在制作によって実施する。同時に、世界の様々な地域をルーツとする多文化が混在する新長田にて、独自の国際プログラムを志向する。新長田アートマフィア仕掛人・構成員。特定非営利活動法人舞台芸術制作者オープンネットワーク(ON-PAM)理事。
The program director of DANCE BOX. Lives in Shin-Nagara, Kobe, Japan, and works at the Art Theater dB Kobe as her base of activity. She carries out most works/projects through residency creation, with a focus on dance, and aims to develop unique international programs in Shin-Nagata, an area where multiple cultures from various regions in the world co-exist. A mastermind/member of Shin-Nagata Art Mafia. A board member of the Open Network for Performing Arts Management (ON-PAM).